|
|
De kosten van een breedbandabonnement bestaan uit een aantal componenten. Hieronder leest u meer daarover.
Opstartkosten
Om uw telefoon verbinding geschikt te maken voor breedbandinternet brengt de provider eenmalig opstartkosten in rekening. Deze opstartkosten variëren per provider en
staan vermeld bij alle abonnementen op onze site. De ISP kan, als er actie gevoerd wordt, geen kosten in rekening brengen.
Modemkosten
Naast de opstartkosten moet u een modem aanschaffen dat geschikt is voor breedband. De meeste providers bieden een keuze uit verschillende modellen aan. De kosten
daarvan staan vermeld bij elk abonnement op onze site. De ISP kan, als er actie gevoerd wordt, een modem gratis of met korting aanbieden.
Maandelijkse kosten
De maandelijkse kosten zijn de abonnementskosten zoals vermeld bij elk abonnement op onze site. Bij de providers die gebruik maken van het KPN netwerk zijn de
abonnementskosten verdeeld over de Internet Service Provider (bijvoorbeeld Wanadoo) en de netwerk operator (KPN). KPN rekent zijn deel af via de telefoonrekening en
het deel van de ISP wordt apart afgeschreven van uw bank- of girorekening. De abonnementskosten die op onze website staan vermeld zijn de totale abonnementskosten;
dus zowel de kosten voor de Internet Service Provider als voor de netwerk operator. Aan abonnementskosten betaalt u dus geen cent meer dan het bedrag dat staat
vermeld op onze site. Bij de ISP's die gebruik maken van de andere netwerken (Versatel, bbned en Tiscali) rekent u het volledige abonnementsgeld af met de ISP
waarbij u het abonnement hebt afgesloten.
Installatiekosten
Van de meeste providers ontvangt u een doe-het-zelf pakket. Daarmee kunt u zelfstandig de breedbandverbinding installeren. Het is mogelijk deze installatie
door een IAIF monteur uit te laten voeren. Lees ook onze pagina over "Installatie".
Let op: er zijn vaak
aantrekkelijke aanbiedingen waar je veel voordeel mee kunt behalen. Deze aanbiedingen staan vermeld bij elk abonnement
op onze site.
|
|
| |
| |
| |